Az oktatási intézményekben zajló tevékenységek minősége nemcsak a tanárok felkészültségén múlik. Az eredményes tudásátadáshoz megfelelő eszközökre, ideális körülményekre és a gyermekek aktív jelenlétére is szükség van. Bármennyire is alapvetőnek tűnnek ezek a feltételek, sajnos sok esetben nincsenek biztosítva.
A rossz minőségű levegő és az iskolai hiányzás között sokkal szorosabb a kapcsolat, mint azt elsőre gondolnánk. Kutatások kimutatták, hogy a belső terek szennyezett levegője összeköttetésbe hozható a gyermekek romló koncentrációs képességével, a levegőben keringő allergének pedig az allergia és az asztma, valamint a növekvő hiányzások számának növekedésében is szerepet játszhatnak.

A rossz levegőminőség veszélye az oktatási intézményekben
A zárt helyiségekben – ahol a különböző allergének és kemikáliák káros hatásai összeadódnak – akár ötször szennyezettebb lehet a levegő, mint a szabadban. A gyermekek mindennek ráadásul fokozottan ki vannak téve, hiszen a felnőtteknél szaporábban vesznek levegőt, ezért több káros részecske jut be a szervezetükbe.
Ehhez adódik hozzá, hogy az oktatási intézmények egy része több szempontból is felújításra szorul (az ÁNTSZ egy korábban elvégzett felmérése lesújtó eredményekről számolt be), a nem megfelelően karbantartott bölcsődék, óvodák és iskolák pedig akár súlyosan is veszélyeztethetik a gyermekek egészségét és testi épségét.

A szmog, az ózon, a tisztítószerek, a spray-k és az oldószerek akár már alacsony koncentrációban is irritálhatják a légutakat, a háziporatka, a pollenek, a spórák és egyéb részecskék pedig szénanáthát, asztmát és más allergiás reakciókat válthatnak ki. Noha ezeknek a szennyező anyagoknak egy része főként a szabadban keletkezik, az ajtókon, ablakokon és szellőztető rendszereken keresztül bejutnak az épületekbe.
Asztmát kiváltó tényezők
Kutatások kimutatták, hogy a szennyezett levegő növelheti az asztma kialakulásának az esélyét – kifejezetten igaz ez fiatal gyermekek esetében, akiknek a tüdejük még fejlődik. A veszélyes részecskék belélegzése asztmás tüneteket idézhet elő, súlyosabb esetben pedig akár roham is kialakulhat.
A légúti panaszok miatti iskolai hiányzás növekedéséhez hozzájáruló leggyakoribb triggerek (asztmát kiváltó tényezők) a poratkák és a penész, de a VOC-k (illékony szerves vegyületek), a PM2,5 (levegőben szálló finompor) és a CO2 (szén-dioxid) is felelőssé tehető a rohamok kialakulásáért. A régebbi épületekben – például a korábban épült oktatási intézményekben – ezek a tényezők fokozott mértékben veszik körül a gyermekeket.
A triggerek száma minimálisra csökkenthető
Az IQAir HealthPro 250 légszűrő berendezés alkalmazása a leghatékonyabb módja, hogy a belső terek levegőjéből eltűnjenek az asztmás rohamot és az iskolai hiányzást kiváltó tényezők – ezt az állítást több mint 50 év kutatómunka, az Amerikai Tüdőgyógyász Társasággal kötött oktatási partnerség, és számos nemzetközi elismerés támasztja alá.

Az orvosok által is elismert szerkezet akár a vírusokat, a baktériumokat és az ultrafinom molekulákat is képes kiiktatni (a HyperHEPA szűrő 0,003 mikron méretig több, mint 99,5% garantált minimális hatékonysággal ejti rabul a legkisebb szennyező részecskéket), így azokban a helyiségekben, ahol egy lakásban vagy intézményben IQAir HealthPro 250-es készüléket üzemeltetnek, mindenki számára biztosítható a biztonságos és tiszta levegő. TUDJON MEG TÖBBET!